Sprekers

Pepijn Happel

Sessie: Floreersafari

Floreersafari: Hoe kinderen leren geloven in hun eigen floreerkracht

Hoe mooi is het als ieder kind in iedere klas op iedere school floreert? Floreren gaat over je goed voelen, goed functioneren én een betekenisvol leven leiden. De Floreersafari is een lesprogramma dat kinderen helpt zelfvertrouwen te ontwikkelen door onder meer hun talenten te ontdekken en toe te passen. De leerkracht gaat actief mee op safari.
Tijdens de proeverij vertellen bedenker Pepijn en deelnemende leerkracht Anne je over de wondere wereld van de Floreersafari. We delen het verhaal en het vurige verlangen erachter en je ontdekt hoe de Floreersafari in drie jaar co-creatie is ontstaan, gebruik makend van beproefde, wetenschappelijke interventies. Je krijgt inzicht in de opzet. Vervolgens krijg je een inkijkje hoe leerkrachten de Floreersafari op maat kunnen maken voor hun klas. Je maakt kennis met het lesmateriaal en het ruime keuzeaanbod. Bovendien laten we je zien hoe het certificeringsproces tot floreerkracht eruitziet. Ten slotte ervaar je zelf de werking van een paar missies.

Pepijn Happel

Pepijn Happel is oprichter van Floration met een missie: mensen, organisaties en scholen helpen floreren. Daarnaast is Pepijn bedenker van de (basisschool)lesmethode De Floreersafari. Als ’s werelds enige florateur helpt Pepijn vanuit zijn aanstekelijke floreeraanpak teams en schoolklassen om meer creativiteit, voldoening, zelfvertrouwen en plezier te ervaren. Zijn motto: florerende mensen maken florerende organisaties en scholen. Pepijn studeerde aan de Hoge Hotelschool Maastricht en behaalde een MBA aan de Business School Nederland in Buren.Pepijn werkte dertien jaar bij ABN Amro, onder meer als regiodirecteur, voordat hij in 2015 Floration startte. Dit vanuit de overtuiging dat je prima kunt functioneren, maar daarmee nog niet aan het floreren bent. www.floration.nl en www.floreersafari.nl